0 Termék | 0 Ft
Legtöbbet vásárolt

Beszámolók

Dunai rakós botos keszegezés

Reggeli elfoglaltság koránkelőknek :)

„Hát a mai nap, a mai nap reggelén kezdődött…” Ja nem, ezt már mondta valaki :)
Viccet félretéve! A család nagyon kívánta már a paprikás lisztben sült fokhagymás keszeget, nekem meg nagyon viszketett a markom egy jó dunai úsztatásra. Mivel a cél meg hobbi találkozott, menni kellett. Egyik barátom lemondta, akivel közösen szoktunk ilyen bevetéseket végezni, úgy hát egyedül maradtam.
Mivel hajnali pecáról van szó és rakós botról, mindenki tudja, hogy rohadt sok előkészülettel jár. Én utálom, ha a legjobb fél órák szüttyögéssel telnek. Ezért előző este, amit lehet, előkészítek. Egy jó keverékhez idő kell. Nem szeretem a parton a kövek közt botladozva, sötétben csinálni.

A Zammataro folyóvízi kajáit szerettem volna kipróbálni. A leírásukat átolvasva erre a kettőre esett a választásom (Leírások: -> Rein Mix; -> Kanal Mix).
Fogtam 1kg Kanal-mix-et és 1kg Rhein-mixet, szárazon összekevertem. Én ilyenkor szoktam hozzá adagolni az agyagot, amit kiszárítva tárolok otthon. Mivel a helyen, ahova mentem masszív 4-4,5 méteres víz van és húz is rendesen, kell a nehezítő és tapasztó anyag. A keverési arány 2/3 etetőanyag, 1/3 agyag.

Az etetőanyag agyaggal bekeverve így néz ki.

Vizet ez után szoktam hozzáadagolni, de előtte még a gondosan kiszárított kenyér kockákat beáztatom. Szeretem használni, mert tapaszt és gyakorlatilag ingyen van, a halak meg imádják.

Az etetőanyagot benedvesítem, várok 15-30 percet , utána nedvesítek, és áttöröm szitán.

Így néz ki áttörve:

A kenyeret külön vödörbe töröm át, de előtte amennyire lehet kinyomkodom a vizet belőle. Az etetőanyagba nem szoktam előre belekeverni a kenyeret, mert jártam már úgy, hogy besavanyodott az egész a kenyértől reggelre. Az persze nem kell a halaknak, és ki lehetett dobni az egészet. Na ahhoz meg drága.

4.00 AM ahogy mondják az ángliusok az állomásidőt. Pittyeg a telefonom. Vaksötét van. Ilyenkor el szoktam gondolkozni, hogy teljesen normális vagyok-e és amúgy meg mi szükségem van erre az egész macerára? Na mindegy KV, öltözködés, gyors pislantás a vizugy.hu-ra . Óránként frissítik a vízállást. Aki folyóra megy nem árt, ha ránéz indulás előtt, mert érhetik meglepetések. Engem nem ért, bejött a papírforma, indulok. Már látom a töltés felhajtót mikor balról a töltésről bevág elém egy kocsi. Persze hogy odamegy ahova én. Fábrysan kifejezve magam” a Megváltó hangos gyakori és profán” emlegetése következik a bekötő úton. Megérkezünk a másik kocsiból két koma szál ki, mindegyik oldalán pergető táska. Na mondom most ők nem konkurencia. Köszönünk aztán kiderül hogy egyiküket ismerem is. Feltesszük egymásnak a kérdést hogy teljesen normálisak vagyunk avagy nem?
Van vagy fél öt világosodik kelet felől, mi meg itt stresszelünk a semmin a Duna parton.
Elkezdek bepakolni a srácok megcéloznak egy ruganyvéget. Jó szerencsét kívánunk mint a bányászok.

Beűlök a ládára, elkezdem bemérni a vizet. Tipikus „köcsög vízállás” van. Topszett+2tagnak nagy,+3nak kicsi. Maradok a Topszett+2tagnál . Kezesebb így.
A szereléket én nem szoktam agyon bonyolítani. Mélységnek, sodrásnak megfelelően felteszek egy Cralusso torpedo tunning úszót 12-15-20g méretből valamelyiket. Azért ezt a típust mert ez kicsit univerzális. Lehet vele úsztatni, visszatartani, megállítani. Kicsit túlsúlyozom. Az ólom egyben van a forgó felett. 12-es előke, rajta egy 10-12-14 horog attól függően mennyire finnyásak a pikkelyesek.
Belövöm a mélységet, betolom a botot. Kezdésnek beverek 5 gombócot. Azért nem többet mert alulról már jön az ismerős búgás, ami hajót jelent. Az meg úgyis szétveri az etetést. Már előttem a hajó, épp azt nézem milyen szorgalmasan sikálják a droidok a fedélzetet, mikor ütést érzek a bot végén. A 15grammos torpedo tunning már rég a víz alatt van. Nem vettem észre a kapást :). Jön is ki a lila csőgumi a bot végéből. Egy tenyeres karika keszeg volt a jelentkező. A másodikat a hullámverésben csípem el. Most már figyelek mert a két gyors hal nem szokott rosszat jelenteni. A hajó után rátolok még 4 gombócot. Ez kb. a bekevert etetőanyag 1/3 része.
Egyre jobban világosodik. Minden második harmadik úsztatásra van esemény. Közben egyre több halból pattan ki a horog és egyre jobban nyúlik a gumi. Meg is jön az első paduc. Sejtettem hogy ők vannak itt a sok lemaradásból. Elképesztően csontos szájuk van.

Paduc koma

A paduc visszamegy mert tilalom van. Lehetett volna szebb visszaengedés is de akkora király nem vagyok hogy fotósom legyen :)

Jönnek a karikák, dévérek, bagolykeszegek váltva. A nyerő csali kombináció a két-három szem fehér csonti és egy piros, vagy egy szem pinki.

A tiszta pinki nem kellett ma. Érdekes mert ilyen nem szokott lenni.
Reggel fél 9-re már szépen rúg a szák. Felsejlik előttem a halpucolás réme, érzem hogy ideje becuccolni. A visszadobott paducokon kívül 21 db hallal sikerült megsarcolni a Dunát. 3,6kg volt a hal nettóban.

Vödröstől: 4,41kg

Darabosabb halat nem sikerült fogni. Viszont pont azok a méretek jöttek, amit szívesen fogyasztunk sütve. A kiló feletti dévéreket meg úgyse viszem haza. A család halat akart enni, hát most lesz.